Thursday 24 November 2011

Aku Masih Di Sini


Aku tersenyum sendirian
Tatkala menyingkap kembali
Segala memori yang telah kita ukir
Indah di kotak hati

Perkenalan singkat itu
Cukup bermakna buat diriku
Kita saling mengenali
Berukhuwah demi ilahi

Bersama bagai sebuah keluarga
Erat perhubungan bekerjasama
Kalian cukup menghargai
Erti sebuah perkenalan kita

Masih aku ingat tika itu
Tersipu malu tidak mendongak
Kelu lidah bagaikan bisu
Cukup sepi saat itu

Semakin lama ukhuwah terjalin
Kita makin serasi bersama
Bekerjasama
Utuh bersaudara

Kini aku bersyukur
Kehadiran kalian
Memberi pelbagai hikmah
Dalam episod  hidupku

Kini aku sedari
Kita semakin menghargai
Apabila masing-masing
Sudah tiada disisi

Untukmu sahabat
Aku sedari kebolehan kalian
Kita semua sudah ditakdirkan
Bersama dalam jalan ini

Kamu hebat melakar lukisan
Kamu jaguh dalam arena nasyid
Kamu puitis memegang pena
Kamu handal mereka video

Pintaku sahabat
Gunakanlah kebolehanmu
Demi menegakkan islam
Usah segan menonjol bakat

Kita semua bersatu
Menjadi satu
Atas kehendak ilahi
Cukup indah aturanNya

Kini waktu makin berlalu
Semua memori tersimpan rapi
Kalian sentiasa dalam doaku
Menyimpan seribu satu erti

Oh sahabat!
Aku masih di sini
Tetap melayari hidup
Bersama cebisan kenangan kita

3 comments:

  1. tersenyum sendiri baca puisi ni. untukmu sahabat, terima kasih kerana menghargai kami sebagai sahabatmu.. moga ukhuwah antara kita kan berkekalan....Amen,

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih juga sebab sudi membaca :) Amiin,InsyaAllah ^_^

    ReplyDelete
  3. sedih la wei.. ='(
    tiada apa pada diriku. Melainkan mempunyai sahabat seperti mu wahai raihan kasim.

    ReplyDelete