Friday 5 August 2011

Maafkan Aku~

Sahabat
Sungguh aku rindu saat itu
Tika itu tiada sengketa antara kita
Tiada bermasam muka antara kita
Semua dilalui manis terasa
Semua bisa beralah walau diri disakiti
Adat berteman teman diaula kan
Sabar hadapi karenah
Tidak mengeluh walau sedikit

Sahabat
Aku rindu saat itu
Kita semua bahagia bersama
Aku rindu saat itu
Kita semua saling menyayangi
Aku amat merindui saat itu
Tika kita duduk ketawa bersama
Aku teramat rindu saat itu
Tika kita duduk berkongsi cerita

Kini
Segalanya bagai kian hilang
Makin hilang ditiup angin lalu
Bagai bebutir pasir dibawa ombak
Entah dimana silapnya
Bagai ada yang terguris dan dihiris
Ukhuwah kita kian rapuh
Tergigit sedikit sudah terkeluh
Silap sedikit bagai tidak ada kata maaf

Sahabat
Aku merindui saat itu
Masa kian berlalu
Membawa segala memori kita bersama
Memori bahagia saat diri masing-masing mula berdikari
Mengatur hidup sendiri
Tanpa ibubapa di sisi
Namun berteman sahabat dihati

Sahabat
Andai banyak salah aku pada kalian
Aku mohon berjuta kemaafan
Aku bukanlah insan sempurna
Aku tidak sebaik yang kalian sangka
Aku juga tidak sehebat kalian
Maaafkan aku andai kalian disakiti
Aku sungguh rindu saat bahagia KITA...
Tiada sengketa tiada luka...
Maafkan aku. 

No comments:

Post a Comment